Monday, December 10, 2012

Kisah Penjual Durian Crepe yang Penipu

Sedih bila terkenangkan cerita adik yang order durian crepe dengan salah seorang baker di utara baru² ni. Sedih bukan kerana tak dapat merasa crepe tu, tapi sedih sebab adik saya ditipu. Tak perlu nak publish sape orang tu sebab dia masih baru dalam bisnes ni. Mungkin kerana nak untung lebih dan crepe durian teramat popular sekarang ni, dia pun decide untuk berbisnes.

Nak berbisnes tak salah. Tapi kalau dah sampai tahap menipu customer, aku sendiri takleh nak terima sebab aku pun ada bisnes sendiri sendiri. Dah la kau jual benda makan, pastu kau tipu plak. Berkat ke rezeki tu? Lepas adik cerita yang dia kena, aku mintak link FB penjual crepe ni, adik pun bagi lah. Sah.. memang dia baru. Tapi yang bestnya.. setiap status yang dia up apsal crepe, semua yang hebat² sahaja. Crepe laris sampai letih nak membuat. Takpe. Aku dah pesan dekat adik, simpan crepe tu kat aku, aku nak rasa dan tengok apa yang tak kena.

Puiiii... memang nak muntah! Serius aku cakap. Aku dah banyak kali makan durian crepe ni. Tapi tak pernah terfikir macam tu punya crepe pun ada. Kulit.. tebal dari ketayap. Rasa tepung semata-mata! Filling, cream apa dia guna aku tak pasti. Rasa melekit-lekit, gabungan susu tepung dan cream pun ada. Isi durian ntah dimana. Puas cari, puas korek tapi tak jumpa. Dia jual 5 biji RM10. Adik², mak dan kawan mak, makan 1 suap je terus buang. Hmmm.... aku tak nak peduli apa bahan dia guna untuk buat crepe dia tu. TAPI aku peduli sebab dia tak jujur. Kalau nak kaut untung sekalipun, perlu ke menipu sampai tahap ni?

Hurrmmmmmmm... nak taip lebih² pun tak guna sebab aku pasti penjual tu tak baca pun blog aku. Tujuan aku tulis ni adalah untuk kongsi dengan rakan² lain pengalaman aku pasal durian crepe ni. Tapi kena ingat jugak, bukan semua penjual macam si penipu ni. Mungkin dia ni 1 dalam 1000 kot.

k la. nak sambung keje. nanti sambung citer lain plak. Dah setahun rupanya tak apdet apa² kat blog ni. Baru hari ni mood rajin datang .. :)

No comments:

Post a Comment