Tuesday, April 15, 2014

Cadbury Chocolate Cake

Assalamualaikum all. Apa khabar? Semoga sihat semuanya. di pagi Selasa yang mulia ni *tetiba* ingin saya kongsikan nak kata resipi bukan resipi, tapi lebih kepada bahan yang digunakan dalam menghasilkan kek coklat seperti tajuk kat atas.. Ewahhh

Keluarga saya adalah penggemar kek coklat *apsal baku sangat bahse kau harini Jah?* So, dalam mempelbagaikan rasa, saya dah ubah sikit resipi kek coklat yang saya selalu guna tu dengan bahan-bahan yang saya rasa boleh menambah kesedapan kek yang saya buat.

Walaupun saya bukanlah chef yang hebat, amik order pun kek yang deco biasa-biasa ja, takde nak fondant bagai, as simple as i can macam chocolate cake, curah ganache pastu tabur strawberry banyak-banyak. Senang keja. Makan sampai menjilat siku jugak..

 Rupa kek yang dimaksudkan


Boleh guna mana-mana resipi kek coklat, bezanya, saya gantikan serbuk koko dengan serbuk coklat cadbury (ini ada jual kat supermarket) dan ganache pun guna coklat cadbury jugak.. panaskan whipping cream, masuk coklat cadbury yang kecik-kecik tu, kacau sampai coklat cair, biar sejuk sat, curah ler atas kek.

Seriously, hasil yang sedap gila. penuh rasa coklat, kesimpulan memang terbaikkkk.

Cubalah... :) 
 

No comments:

Post a Comment