Friday, April 18, 2014

Chocolate Moist Cake~All Time Favourite

Assalamualaikum & Selamat pagi semua rakan-harap. Mudah-mudahan sihat semuanya. Di pagi Jumaat ni, indah jer sebab mendung kat sini, rasa macam ada rintik hujan sikit *ke air pakcik cleaner siram pokok?* ahh takpelah.. kalau hujan lagi bagus. Sejuk skit.

Harini saya tak de apa nak cerita sangat, cuma nak tunjuk rupa kek coklat yang saya buat *tapi dah lupa bila* untuk seorang kawan dari Kuala Lumpur yang datang atas urusan kerja di sini. Kek coklat memang menjadi kegilaan tak kira tua atau muda. Tapi ada juga sebilangan kecil yang tak gemar kek ni. Kenapa erk? padahal sedap sangat. Memang tidak dinafikan, kek coklat berada di ranking pertama dalam senarai order selain kek2 lain..*hebat*


Saya guna resipi yang selalu saya guna. Resipi dari baking class yang saya hadiri tak lama dulu. Rindu nak pegi lagi.. Kek simple saja. Cuma saya tambah pagar2 coklat kat tepi kek tu.. Nak buat pagar tu, senang ja. Double boil coklat sampai cair, lukis2 atas kertas minyak *aku taktau bahasa baking panggil apa kertas tu* kertas putih yang guna alas kek tu laa... pastu simpan dalam peti ais jap sampai keras.. tarik pelan2 coklat tu, SIAP! Senang kan??


 Boleh order juge kalau nak.. ngeeee ;)

No comments:

Post a Comment